Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
bijbel --- kinderen --- Bijbel --- Kinderbijbels --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek
Choose an application
471.48 --- oude testament --- Nieuwe Testament --- Bijbelverhalen --- Godsdienst --- Kinderbijbels --- Kleuteronderwijs --- Morele en religieuze opvoeding --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek
Choose an application
Het leerplan en Tuin van Heden.nu hechten veel belang aan het Bijbelritueel. Kinderen herkennen op die manier de momenten waarop u uit de Bijbel vertelt. Om het Bijbelritueel een extra dimensie te geven, hebben we de Bijbelverhalen die Kolet Janssen voor Tuin van Heden.nu schreef in een klasbijbel gebundeld. In die Bijbel staan ook nog andere verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament. Alles samen, meer dan 150 verhalen prachtig geïllustreerd door Roel Ottow.
222 --- godsdienst --- Kinderbijbels --- Bijbelverhalen --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- Bijbel --- Bijbel ; kinderen --- Verhalen --- Kinderen --- bijbelverhalen (ler) --- Kinderbijbel --- Godsdienst --- 478.63 --- Bijbelbewerkingen --- Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- religie --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek --- Bijbelbewerking --- Bijbelverhaal
Choose an application
bijbel (ler) --- Bijbel --- Bible --- Didactiek van de godsdienst --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- bijbelverhalen (genre) --- bijbel --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek --- Didactics of religion --- Bijbel algemeen --- Tekstuitgave --- Bijbelpastoraal --- Kinderbijbel
Choose an application
Aan de oever is een (voor)leesboek met zowel profane als Bijbelse verhalen. De profane verhalen leggen een brug van de leefwereld van de kinderen naar de leefwereld van Jezus. Naast die verhalen maken de kinderen ook kennis met een aantal sterke figuren uit het verleden die hun kracht vonden bij God. De verhalen zijn kort maar krachtig met een duidelijke boodschap. Door de eenvoudige taal kunnen ook beginnende lezers die de nodige leesvaardigheid bezitten, de verhalen zelf lezen. Met de cd kunnen ze de verhalen ook gewoon beluisteren.
Lager onderwijs --- Godsdienst --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- levensbeschouwing --- bijbelverhalen --- 222 --- kinderbijbels --- Bijbelverhalen --- Godsdienstige verhalen --- Waardevorming --- 220 )* BIJBEL --- levensbeschouwelijke verhalen --- 228 --- 478.63 --- bijbelbewerkingen en kinderbijbels --- Bijbelbewerkingen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek --- Bijbel. --- Basisonderwijs. --- Bijbel --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bijbelverklaring --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Aan de oever 6 is een boek voor kinderen vanaf 11 jaar met zowel levensbeschouwelijke als Bijbelse verhalen. Sommige levensbeschouwelijke verhalen komen recht uit het leven van kinderen, andere spelen zich af in de wereld van de volwassenen en nog andere in de sprookjeswereld. Maar al die verhalen hebben eenzelfde doel: ze leggen een brug van de leefwereld van de kinderen naar de Bijbel.
Lager onderwijs --- Godsdienst --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- levensbeschouwing --- bijbelverhalen --- 222 --- kinderbijbels --- Bijbelverhalen --- Godsdienstige verhalen --- Waardevorming --- 220 )* BIJBEL --- levensbeschouwelijke verhalen --- 228 --- Kinderbijbel --- 478.63 --- bijbelbewerkingen en kinderbijbels --- Bijbelbewerkingen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek --- Bijbel --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bijbelverklaring --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
De mooiste bijbelverhalen uit het Oude en Nieuwe Testament, in een bevattelijke taal verteld voor kinderen vanaf 8 jaar. Prachtig geïllustreerd Bijbelteksten op een verantwoorde manier hertaald naar jongeren van vandaag. Met historische landkaarten en een 'Wie is wie in de Bijbel': erg praktisch voor de godsdienstles.
Bible --- kinderbijbels --- Bijbel --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- godsdienstdidactiek --- Bijbel. --- C3 --- bijbelbewerking --- illustraties (x) --- jeugdliteratuur --- jeugdbijbel --- 222 --- Bijbelverhalen --- Kinderbijbels --- 221 --- Oude testament --- 220 ) Kinderbijbels --- Handboek/cursus --- kinderbijbel --- nieuwe testament --- oude testament --- Bijbelverhalen ; Nieuwe Testament --- Bijbelverhalen ; Oude Testament --- 478.63 --- Jeugdbijbels --- Kunst en cultuur --- Bijbelbewerkingen --- Bijbeluitgaven --- Didactics of religion --- Christian religion
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
Dit boek gaat in op de eigentijdse leefwereld van jongeren vandaag en de manieren waarop geloofscommunicatie op een authentieke manier met de veranderende realiteit van de jongerencultuur kan omspringen. Het gaat om de jeugd 'van tegenwoordig'. Maar het gaat ook over de jeugd die durft een 'tegenwoord' spreken en die soms ook zelf nood heeft aan 'tegenwoorden'. Deze publicatie bestaat uit twee grote delen. In het eerste deel willen we een zicht krijgen op 'de jeugd van tegen-woordig' in al haar veelheid en complexiteit. We proberen inzicht te verwerven in nieuwe tendensen onder jongeren, inzake waarden, relaties en religiositeit. Het tweede deel van deze publicatie handelt over de manier waarop geloofscommunicatie kan aanknopen bij de actuele jongerencultuur. Er worden vragen gesteld naar nieuwe godsdienstdidactische werkvormen, naar pastoraal op school, naar vieren met jongeren, en naar de verhouding tussen parochie, gezin en school. Tot slot komen we dan tot de vraag of het huidige leerplan rooms-katholieke godsdienst secundair onderwijs nog wel een kader biedt om op een kwalitatieve manier werk te maken van christelijke geloofscommunicatie met jongeren, dan wel bijsturing behoeft of zelfs aan vervanging toe is. In dit boek komen bijdragen aan bod van Pedro De Bruyckere, Paul De Witte, Carl Sterkens & Paul Vermeer, Renilde Vos, Samuel Goyvaerts, Hans Van Crombrugge, Jacques Michielssens, Marianne Moyaert en Lieven Boeve.Bron : http://www.acco.be
Didactics of religion --- Age group sociology --- Youth --- Conduct of life --- Religious life --- 268.922 --- 253:37 --- #GGSB: Pastoraal --- Academic collection --- 245.7 --- Geloof --- Geloven --- Jeugd(Jongeren) --- 478.6 --- 485.7 --- Geloofsleven --- Jeugd --- geloofscommunicatie --- geloofsleven --- jeugd (ler) --- geloven --- jeugd --- Geloofsleven ; jeugd --- #gsdb11 --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 268.922 Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd --- Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd --- Persoonlijk geloofsleven --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- PXL-Education 2015 --- onderwijs en maatschappij --- godsdienstdidactiek --- Kinderen en jeugd --- Godsdienst --- Cultuursociologie --- Christelijke zingeving --- Zingeving --- Communicatiesociologie --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Jongere
Choose an application
Didactics of religion --- didactiek --- Didactics of primary education --- godsdienst --- 268.224 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb11 --- Academic collection --- C1 --- catechese --- lager onderwijs (x) --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- 478.6 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Catechese --- Didactiek --- Doopsel --- Gandhi, Mahatma --- Gebeden --- Geloof --- Geloofsleven --- God --- Jezus --- Menchu, Rigoberta --- Morele opvoeding --- Nieuwe Testament --- Riten --- Rituelen --- Verhalen --- Vincentius a Paulo --- Waardenopvoeding --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstdidactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienst: didactiek lagere school --- 268.224 Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Godsdienst; ba.o --- 030670.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|